Bel onze gratis advies- en informatielijn 0800 - 8400 840     Professionals

7 tips om veel te lachen

tips om te lachen

Geluk en positiviteit kunnen we wel gebruiken nu de bladeren vallen en de dagen korter worden. Depend geeft u graag leuke tips om de herfst vrolijk mee te starten. No worry’s… enjoy!

Tip 1. Ontspan en vergeet even alles

Niets is zo lekker, als even heel hard lachen. Het ontspant en u vergeet even alles. Door te lachen maakt uw lichaam gelukshormonen aan. Dat zorgt ervoor dat u stressbestendiger bent en u beter kunt relativeren. Op YouTube staan honderden lachfilmpjes om even onbekommerd te lachen.

Tip 2. Doe elke ochtend een lach-sessie

Lachen is gezond. Iedereen heeft af en toe een flinke lachbui nodig. Maar door alle verantwoordelijkheden die we hebben 'vergeten' we soms om ongeremd te lachen. Dan is lachtherapie dé oplossing. Echt niet alleen voor zweverige mensen, maar voor iedereen. Op Gezondheidsnet staat hoe u dit zelf kunt doen, gewoon elke ochtend even flink lachen. Daar heeft u de hele dag plezier van!

Tip 3. Span uw bekkenbodem goed aan tijdens een lachbui

Wanneer u lacht, spant u maar liefst 17 spieren in uw lichaam aan. Niet alleen in uw gezicht, maar door uw hele lichaam is uw lach te voelen. Zo spant u tijdens een lachbui onder andere uw rug, benen, buik, ademhalingsspieren aan. 100 keer lachen is ongeveer gelijk aan vijftien minuten fietsen of trainen in de sportschool. Of tien minuten op de roeimachine. Om urineverlies tijdens het lachen te vermijden of verminderen, is het belangrijk om uw bekkenbodemspieren aan te spannen op het moment dat u lacht. Uw bekkenbodemspieren zijn duidelijk voelbaar wanneer u probeert uw plas op te houden. U traint deze spieren door ze aan- en weer te ontspannen. Begin met een paar seconden en bouw dit op tot 10 seconden aanspannen en 10 seconden ontspannen per keer. Dit kunt u overal doen en ook tijdens andere bezigheden – zowel zittend als staand en liggend. Elders op onze website leest u meer over het oefenen van uw bekkenbodemspieren.

Tip 4. Ga er op uit

Urineverlies kan een oncomfortabel gevoel geven. Dat is logisch. Des te belangrijk is het dat u emotioneel lekker in uw vel zit en gewoon uw dagelijkse dingen blijft doen. Dus niet thuis blijven, maar erop uitgaan. Of dat nu op bezoek gaan, sporten of reizen is. Zeker op mooie herfstdagen is het een feestje om buiten te zijn en te genieten van de prachtige kleuren van de natuur. Fietsend of wandelend. Dus ga erop uit, maak plezier en lach.

Tip 5. Denk positief

De Belgische professor Leo Bormans interviewde wereldwijd 100 topwetenschappers en regeringsleiders over wat mensen nu echt gelukkig maakt. In het interessante filmpje over positief denken is het opvallend dat het niet mogelijk is om te glimlachen en tegelijkertijd aan iets vervelends te denken. Oké, u hoeft niet als een Pipo de clown door het leven te gaan, maar op zijn tijd glimlachen is erg gezond! Het lichaam geeft dan signalen aan de hersenen: alles is veilig, alles is fijn. En dan komen negatieve gedachten heel moeilijk binnen.

Tip 6. Creëer je eigen geluk

Geluk is voor een groot deel maakbaar zegt dezelfde Leo Bormans. Geluk is voor 50 procent genetisch bepaald, 10 procent wordt bepaald door de omstandigheden (uw huis, werk, gezondheid dus ook urineverlies) en 40 procent van uw geluk wordt bepaald door hoe u zelf naar de dingen kijkt en wat u ermee doet. En dat is belangrijk, want optimisten zijn gezonder, leven langer en zijn succesvoller. Pessimisten zijn bezig met zichzelf, met vroeger en met problemen. Optimisten zijn bezig met: wij, de toekomst en oplossingen. Iedereen kan optimistisch denken leren. Bekijk het inspirerende filmpje over hoe u uw eigen geluk kunt beïnvloeden. Want er zijn vele wegen naar geluk, en iedereen moet zijn eigen weg vinden.

Tip 7. Glimlach naar onbekenden

Lachende mensen zien er blij uit en voelen zich gelukkiger. Dat straalt u uit en dat maakt u ook weer aantrekkelijker. Lachen brengt mensen ook dicht bij elkaar. Zelfs wanneer mensen elkaar niet kennen, kan een glimlach wonderen doen. Probeer het maar eens: lach tijdens het wandelen, fietsen, boodschappen doen of sporten maar eens naar onbekenden. En zie wat voor positief effect het heeft op uzelf en op anderen. U begrijpt het al: lach en geniet!

 

Een greep uit ons assortiment

Meer tips?

Binnenkort volgen op deze website meer tips over het omgaan met urineverlies. Meld u hieronder aan voor de nieuwsbrief en ontvang alle tips in uw mailbox.