Bel onze gratis advies- en informatielijn 0800 - 8400 840     Professionals
 

CZ-klant en ontevreden na gedwongen overstap per 1 januari?
Wij zetten de alternatieven voor u op een rijtje

 

Net als vele anderen heeft u eind vorig jaar, als gebruiker van incontinentiemateriaal, een brief ontvangen van uw verzekeraar CZ. Daarin gaf CZ aan te gaan samenwerken met 3 leveranciers die vanaf 1 januari 2016 verantwoordelijk zijn voor de levering van uw incontinentiemateriaal. Voor u als Depend gebruiker kan dit gevolgen hebben. Een andere leverancier, misschien wel een ander product of zelfs een ander merk? Gelukkig kunnen wij als Depend een aantal alternatieven bieden waardoor u uw vertrouwde product kunt blijven gebruiken. We zetten de mogelijkheden graag voor u op een rijtje.

Drie leveranciers

CZ heeft er voor gekozen om per 1 januari 2016 samen te gaan werken met slechts 3 leveranciers van incontinentiemateriaal: Bosman, Benu Direct (voorheen: Brocacef Zorglogistiek) en MediReva. Wanneer u voorheen uw incontinentiemateriaal via een andere partij geleverd kreeg, was u min of meer genoodzaakt over te stappen. Uiteraard heeft CZ haar best gedaan u te helpen bij deze overstap naar een van de 3 geselecteerde partijen, maar voor u als Depend gebruiker kan dit nog steeds ongewenste gevolgen hebben.

Een ander product

Niet iedere leverancier biedt dezelfde producten. Mogelijk gebruikte u pants en worden u nu alleen nog maar verbanden aangeboden. U kunt hierover klagen bij CZ of bij de nieuwe leverancier, maar de vraag is of dit helpt. Depend voelt zich betrokken bij uw problematiek en biedt een oplossing.

Een ander aantal

Ook kan het gevolg van de overstap zijn dat u voortaan minder producten geleverd krijgt. Uw nieuwe leverancier zal zeggen dat het aantal past bij uw situatie, maar u heeft vanuit de basisverzekering recht op het aantal producten dat u nodig heeft. Mocht u hier met de leverancier niet uitkomen, neem dan contact op met Depend.

Een ander merk

Niet iedere leverencier biedt dezelfde merken. Mocht u bij een van de leveranciers uw vertrouwde Depend product niet meer krijgen, dan adviseren wij u naar een van de andere twee leveranciers te gaan. Voor vragen of advies hierover kunt u contact opnemen met Depend.

Zo blijft u bij uw vertrouwde Depend product

Wij begrijpen als geen ander dat u ook na 1 januari niets liever wil dan uw vertrouwde Depend producten blijven gebruiken. Geen ander merk, geen ander product of minder stuks. Er zijn gelukkig een aantal oplossingen:

  1. Neem contact op met Depend. Wij helpen en adviseren u bij uw situatie. Hoe meer mensen wij spreken, hoe beter wij u kunnen helpen.
  2. U kunt alsnog overstappen naar een andere leverancier. Als u hier voor kiest, neem dan ook eerst contact met ons op. Wij kunnen u adviseren in uw keuze.
  3. Tenslotte kunt u er voor kiezen om uit eigen middelen extra producten te kopen. De webshop van Depend biedt dan uitkomst! U kunt hier snel en gemakkelijk uw vertrouwde Depend producten bestellen. Deze worden dan volledig discreet bij u thuisbezorgd. Bekijk eens welke producten u online kunt kopen.

Neem contact met ons op:
Bel: 0318-697456 of
0318-697408